Kineziotaping - rezervace

Kinesiotaping je terapeutická metoda používaná k léčbě akutních i chronických potíží pohybového aparátu. Kinesio tape je v podstatě pružná bavlněná páska, která při správné aplikaci snižuje bolest, umožňuje rychlejší hojení a ovlivňuje správnou funkci svalů.

Dva základní způsoby, kterými kinesiotaping působí na naše svaly, jsou stimulace kožních receptorů a rozšiřování intersticiálního prostoru. Kinesio tape působí na kožní receptory už jen tím, že je na kůži nalepen. Ty potom mozku dané místo 24 hodin denně připomínají a tělo se na danou partii více soustředí.

Základní metoda kinesiotapingu spočívá v tom, že kinesio tape lepíme na nataženou partii s nulovým napětím. Když se potom partie navrátí do klidové polohy, kůže se zkrátí, ale kinesio tape zůstane stejně dlouhý. Tento rozdíl v délce způsobí pro kinesiotaping tak typické zvlnění, to má za následek nadzvednutí pokožky čímž se rozšíří intersticiální prostor mezi svalem a kůží. To umožní lepší proudění lymfy a krve a sníží se tlak na cévy. Tím kinesiotaping urychluje hojení. Využití kinesiotapingu je však daleko širší a dá se využít téměř při jakékoli komplikaci spojené s pohybovým aparátem.

Aplikujeme kinesiotaping na kůži, která je

·  neporušena (jizvy, odřeniny apod. musí být ve zhojeném stadiu)

·  oholená (páska musí mít kontakt pouze s pokožkou)

·  čistá

·  odmaštěná (v případě vyšší potivosti klienta)

Účinky kinesiotapingu

·  prodloužení efektu terapie vykonané fyzioterapeutem (mnohdy do další návštěvy u             fyzioterapeuta)

·  ztišení bolesti

·         uvolnění svalu, svalové fascie, kloubního pouzdra, vazů a šlach (měkké tkáně)

·         zlepšení propriocepce (cit pro polohu a pohyb svalovými, kloubními a šlachovými receptory)

·         prevence vzniku úrazu, prevence přetížení oslabených měkkých tkání

·         obnova svalové koordinace, čímž dochází k zlepšení držení těla

·         zmenšení tuhosti svalstva a svalových křečí

·         pomáhá udržet centrovanou polohu kloubů

·         zvětšení rozsahu pohybů

·         snížení otoku (podporuje pronikání lymfy do tkání za účelem jejich výživy a odvádění produktů metabolismu z tkání)

·         zlepšuje krevní oběh, čímž pozitivně ovlivňuje buněčný metabolismus

Možnosti použití kinesiotapingu jsou široké

 

·         velmi využíváme u sportovců při prevenci úrazu před fyzickým výkonem (např: Tenis, Fotbal, Golf, Voljebal, Házená, Gymnastika, Atletika, Tanečníci, atd..)

·         bolesti (zápěstí, předloktí, lokte, ramene, bursitis, přetížení Achillovy šlachy, bolesti kolene, patní ostruha, …)

·         záněty měkkých tkání (fascitis, zánět úponu čéšky, zánět sedacího nervu, artritida…)

·         úraz krční páteře způsobeného vnějšími faktory (např. whip lash)

·         úraz pletence pažního, distorze hlezna, ruptura kolenních vazů …

·         mezižeberní neuralgie

·         menstruační bolesti

·         distorze obratle, distorze disku, protruze disku, chronická bolest páteře

·         spondylóza

·         tenisový loket, golfový loket

·         de Quervainův syndrom

·         dysfunkce krevního oběhu a lymfatického systému

Kdy nelze použít kinesiotaping

·         křečové žíly

·         porušena vrchní vrstva kůže

·         vyrážky, exémy apod.

·         mateřská znaménka, která výrazněji vystupují nad pokožku

·         psychická nesnášenlivost kontaktu s cizím předmětem na těle

Akrylové lepidlo je aktivováno teplem a způsobuje vznik zvlněné, perforované a dobře větrané plochy. Kinesiotaping je odolný proti vodě a můžete jej použít během sportovní zátěže. Obvykle je možné ponechat kinesiotaping na kůži po dobu cca 3 dnů po aplikaci. Páska se neodlepí a nedojde ke zmenšení její funkčnosti dokonce ani po ponoření do vody. Kinesiotaping je velmi elastický a může se roztáhnout až do 140% své původní délky a díky tomu žádným způsobem neomezuje pohyby měkkých tkání a nebude Vás omezovat v běžných činnostech.

Vaše fyzická zdatnost a dobrá kondice závisí na napětí, síle a odolnosti svalů. Pokud dlouhodobě setrváváte v nevhodné pozici nebo vykonáváte fyzické úkony způsobující dlouhodobé nebo opakované přetížení svalů, dojde ke vzniku přílišné únavy a zhoršení fyzické zdatnosti. Z dlouhodobého hlediska svaly a klouby slábnou a tuhnou. Poté dochází ke vzniku tlaku na měkkou tkáň a zvyšuje se riziko mechanického zánětu svalu. Kinesiotaping stabilizuje, odlehčuje a posiluje klouby a také měkké tkáně jako jsou svaly, vazy a šlachy, čímž Vám poskytne efektivní ochranu měkkých tkání.

http://www.temtex-tape.cz/